Deníček začínajícího meditátora

16. 10. 2017 9:03:43
Když chcete meditovat. A máte děti. A manžela. A velmi roztěkanou mysl. A vaříte u toho večeři... A tak.

Meditace je zdravá věc. Lidi se tomu věnují proto, aby usměrnili proud své nekonečné mysli. Taky to pomáhá vytříbit skvělé nápady a rozpoznat génia, který tam někde určitě je. Navíc holky říkaly, že je to dobrý na pleť.

Nic na tom není. Zvládne to kdejakej zašátkovanej maniak, tak proč ne já? Pche! Levou zadní!

Prostě si jen lehnu a budu se soustředit. Na dech.

Takže nádech, výdech.

Prokristapána! Co se to z obýváku ozývá za rány? Tam snad někdo štípe třísky... Copak nevědí, že se snažím meditovat?!

A někdo v práci mi už zase šlohnul kafe. Nevím sice kdo, ale pro jistotu šlohnu každýmu něco. Třeba propisku. Na oplátku.

„Mamííí! Už udělal jsem šišku! Pojď mě utřít!“

Tak dobře, s tou meditací to asi neklapne. Dneska a nejspíš ani za pět let. Ale jeden nikdy neví. Budu ve střehu.

Podruhé mě to zase chytlo, když děti zmizely k babičce.

Teď nebo nikdy! blesklo mi hlavou. Jenže přeci nebudu jen tak sedět na gauči a třímat v ruce ukradený křišťál ze sbírky drahokamů od Valji (jasně že křišťál je nejlepší společník k meditaci, to ví i malé dítě, jen se to tomu dítěti, kterému sjte křišťál čmajzli, těžko vysvětluje). Musím ten čas nějak využít. Tak třeba dám vařit brambory k večeři. U toho můžu klíďobrďo meditovat.

Takže brambory se vaří a já jdu na to. V křesle si vyhloubím pořádný mamutí kráter (ten můj obří zadek má konečně adekvátní využití), aby se mi hlavně krásně meditovalo a napojovalo na Vesmír atakdále. Trochu sfouknu i nějakou tu jógu ve snaze uspořádat své tělo i za normálních oskolností náročné svým uspořádáním do pozice lotosu. To by šlo. Malinko mě vyděsilo praskání kloubů, ale věřím, že meditace zázračně osvobodí mé tělo i duši a podaří se mi dostat taky z toho křesla ven. Bez lotosu není žádná meditace.

Kde jsme to jenom... Šumění moře, jasně. Málem bych zapomněla. V nějakém jogínském článku psali, že se mám soustředit na pozorování jedné věci, ideálně vlastního těla. Tak tedy na co se budu jen koukat? V té pochybné pozici lotosu mi špek na břiše přetéká ještě o pár čísel víc než normálně. Takže kamkoliv se podívám, vidím ho. Možná bych se mohla koukat na svoje ruce. S těmi jsem vcelku spokojená. Od loktů dolů, aby bylo jasno.

Tohle dilema bychom už měli z krku. Co máme dál? Prý: nejsnadnějším způsobem, jak dosáhnout koncentrace, je recitování manter. Samozřejmě to jistí mantra „ooommm“. Tu zvládnu, od čeho jsem přeci zpěvačka? Chvíli jen tak pro pořádek ómuju, až mě začne brnět hlava. Možná se vrátím k tomu šumění moře. Zdá se mi to lepší.

A jsem v tom šumění moře vážně hodně dobrá. Doslova mi to šumí v uších. Docela reálně. Asi se mi povedl zázrak a moře se teleportovalo k nám do kuchyně. Odtud to šumění totiž vychází. Nebo ne?

Bože... Brambory plavou po kuchyni. Nechám tu meditaci na večer.

Tak teď už to vyjde. Musí. Čoklíci spí, Pažoutovi jsem vysvětlila, že pokud mě nenechá v klidu meditovat, může se těšit leda na nekrologický sex v posmrtné fázi. Tedy alespoň si myslím, že jsem mu to vysvětlila.

Hezky se uvelebím a úpěnlivě si představuju to zatracené šumění moře. Z té snahy mi až trochu cuká oko.

Přivalí se Pažout.

„Bude sex?“ položí obligátní otázku.

„Ne, medituju,“ zní má odpověď.

„Tak já jdu meditovat o sexu.“

Takže kde jsme to byli? Jasně, šumění moře. Úplně se do toho vžívám. Jako by to vedle mě šumělo doopravdy. Dokonce to trochu jakoby duní. Asi zvedá se příliv. Tak to vidíte, jak je síla představ mocná.

Ba ne, to Pažout jenom ze samého meditování o sexu začal chrápat.

V příštím životě už mi to vyjde určitě.

(Článek původně zveřejněn na mém blogu www.umelecvdomacnosti.cz)

Autor: Eliška Kovalská | pondělí 16.10.2017 9:03 | karma článku: 12.60 | přečteno: 561x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 30.31 | Přečteno: 617 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 53 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 25 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.67 | Přečteno: 303 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.80 | Přečteno: 532 | Diskuse
Počet článků 5 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 12313

Studovala jsem konzervatoř, abych tvořila umění. Pak jsem se stala mámou a tvořím umění doma. Jsem zkrátka umělec v domácnosti.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...